Pirner Alma oktatta Peller Mariannt
A férfiak túlnyomó többsége szexisnek tartja a tűsarkút, azonban el sem tudják képzelni, milyen küzdelemmel jár viselése. Pirner Alma showtáncos szakemberekkel közösen speciális tréninget fejlesztett ki, hogy megtanítsa a hölgyeket körömcipőben járni. Az első tanítványai Gombos Edina, Peller Mariann, Erdőhegyi Brigitta, Pflum Orsi, Béres Anett és Hien voltak.
Száz tűsarkú cipő ütemes kopogása verte fel a csendet szombat délelőtt a budapesti Casa de lá Musica Kulturális Központban, ahová Pirner Alma showtáncos első alkalommal hirdette meg körömcipős tréningjét. Az egykori sztriptíz világbajnok, akinek munkaköri kötelessége, hogy éjjel-nappal a tűsarkúban pózoljon és táncoljon, azt vette fejébe, hogy átadja tapasztalatait a sokat szidott cipőre vonatkozóan. Szerinte ugyanis nincs annál megalázóbb, mint amikor egy nő kibicsakló bokával, nevetségesen topogva próbál lépkedni benne.
– A magassarkú cipő a nőies öltözködés egyik szimbóluma. Egy nő sokkal vékonyabbnak, formásabbnak és hosszabb lábúnak tűnik benne, ezáltal sokkal magabiztosabbá válik – mondta Pirner Alma. – Ráadásul vannak olyan élethelyzetek egy nő életében, amikor nincs más választás, muszáj felvenni a tűsarkút. Sokaknak ez komoly kihívást jelent, ezért táncművészekkel, gyógytornászokkal, pedikűrösökkel és lábspecialistákkal közösen kifejlesztettünk egy 75 perces tréninget, aminek keretében bárki megtanulhatja, hogyan lehet tűsarkúban könnyedén mozogni.
Alma „civil” növendékei igencsak kitettek magukért a tréning alatt, miközben jóga és fitnesz alapú erősítő, nyújtó és lazító gyakorlatokat végeztek, majd egyensúlyfejlesztő és tartásjavító mozdulatokat, magassarkú cipőben pedig sétákat és pózokat gyakoroltak.
A tréning második felére megérkeztek Alma sztárbarátnői is, hogy bekapcsolódjanak a gyakorlatokba. A Való Világból megismert Béres Anett egy táskában hozta magával a fellépésekre vásárolt, de sosem használt extra magas tűsarkúját, hátha most végre megtanul benne járni. A megasztáros Hien példátlan gyorsasággal bújtatta lábait körömcipőbe, és mire a többiek felocsúdtak, ő már a tükör előtt pózolt. Gombos Edina csak félénken vette fel a ritmust, mert édesanyaként mostanában leginkább törpesarkú cipőket hord. Peller Mariann lelkesen követte a tanári utasításokat, de az egyensúlyának megőrzésével időként gondjai adódtak. A két csinos énekesnőn, Erdőhegyi Brigittán és Pflum Orsin látszott, hogy sokat használják a körömcipőt a színpadon, mert táncművészeket megszégyenítő magabiztossággal jártak-keltek a táncteremben.
A lányok a sok mozgástól igencsak kiszáradtak, így a stiletto tréning végül könnyed koktélozásba torkollt, ahol jól kibeszélték egymást és kalandjaikat a tűsarkúval. Abban azonban mindannyian egyetértettek, hogy még tökéletesíteni fogják járástechnikájukat.